Yleistietoa Maule M-6-235C-koneesta ja rakenteesta

OH-MIL on Maule M-6-235 varustettuna Aquafloats 2400 kellukkeilla. Koneessa on hyvät vesilento-ominaisuudet: riittävä tehoreservi, vahva runko ja toimintaan sopivat kellukkeet.

Maule on putkirunkorakenteinen ja pääosin kangasverhoiltu lentokone. Siivet , siivekkeet ja laipat ovat alumiinia ja moottorisuojukset lasikuitua. Moottorina on Lycoming IO-540, joka tuottaa 235 hevosvoimaa maksimikierroksilla 2400 RPM. Kierrosluvusta johtuen kone on vesikoneeksi hiljainen. Koneessa on säätölapapotkuri.

Nopeusmittari on mailimittari ja siksi koulutuksessa olevat nopeudet ovat maileina. Koneessa on punaiseen varoitusvaloon perustuva sakkausvaroitin, joka syttyy 5-10 MPH ennen sakkausta.

Koneen dokumentit avautuvat alla olevan tekstin sinisistä tekstinosista klikkaamalla. Lentokäsikirja ja kellukesupplement on syytä käydä huolellisesti läpi ja muut dokumentit tarvittavin osin.

Koneen lentokäsikirja jakautuu kahteen osaan: lentokäsikirjaan (maakoneena) ja Aqua 2400 kellukesupplementiin. Näitä tulee käyttää yhdessä siten, että kellukesupplementti täydentää lentokäsikirjaa. Lentokäsikirja on Maulelle tyypillisesti kovin niukka ja jättää monia (esim. suoritusarvoja) asioita avonaiseksi. Samoin koneessa mukana oleva suomenkielinen tarkastuslista ei kaikilta osin ole lentokäsikirjan mukainen. Lentokoulutusosiossa näihin puutteisiin perehdytään soveltuvin osin.

Muita tarvittavia ohjeita ja dokumentteja (alla olevat tekstit ovat linkkejä ao. dokumenttiin):
Koneen dokumentit
Koneen tarkastuslista
Lycoming IO-540 käsikirja
Intercom käyttöohje
Radion käyttöohje
PLB:n käyttöohje

PALAUTETTA:

REKISTERÖIDY

KIRJAUDU SISÄÄN